Kierując się zarządzeniem nr 4.MZOPO.2021 Dyrektora Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Rydułtowach z dnia 15 lutego 2021 roku w sprawie wprowadzenia w Miejskim Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Rydułtowach regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej kwoty 130 000,00 netto
zapraszam
do złożenia pisemnej oferty (w formie papierowej lub e-mailem – skan dokumentów) w prowadzonym rozeznaniu rynku pod nazwą „Prowadzenie szkoleń dla osób dorosłych – rozwijamy kompetencje cyfrowe” dla Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Rydułtowach – w ramach projektu „Partnerstwo na rzecz e-integracji w makroregionie śląsko-opolskim” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa” pod nazwą „Miasto Rydułtowy – Rozwijamy kompetencje cyfrowe”.
I. Przedmiot zamówienia.- Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń dla uczestników projektu „Partnerstwo na rzecz e-integracji w makroregionie śląsko-opolskim” realizowanEGO w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa” pod nazwą „Miasto Rydułtowy – Rozwijamy kompetencje cyfrowe”. Wykonawca ze swojej strony zapewni odpowiednią liczbę osób-instruktorów do przeprowadzenia 23 szkoleń w 7 modułach.
Szkolenia należy przeprowadzić w następujących modułach
„Rodzic w Internecie” (12 godzin dydaktycznych):
Moduł „Rodzic w Internecie” adresowany do rodziców/opiekunów poświęcony jest przygotowaniu rodzica do roli przewodnika dziecka w zakresie bezpiecznego i „mądrego” korzystania z sieci i reagowania na sytuacje zagrożenia. Rodzic/opiekun pozna źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dla dziecka, zrozumie jak zapewnić bezpieczeństwo dziecku w sieci, jak również nauczy się korzystać z podstawowych usług e-administracji dedykowanych rodzinom takich, jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny i wielu innych. Zawarte w module elementy szkoleniowe służyć mają ponadto podniesieniu kompetencji w zakresie korzystania z kultury i z zasobów edukacyjnych w internecie, co jest bardzo istotne w niwelowaniu barier i przeciwdziałaniu wykluczeniu kulturowemu.
"Mój biznes w sieci” (12 godzin dydaktycznych):Moduł „Mój biznes w sieci” przeznaczony jest przede wszystkim dla przygotowujących się do otwarcia własnego biznesu. Uczestnik nauczy się jak może wykorzystać zasoby internetu, aby podnieść skuteczność działania w ramach poszczególnych funkcji biznesowych (komunikacja, marketing, zaopatrzenie, finanse itp.). W szczególności pozna dedykowane dla biznesu usługi e-administracji. Zawarte w module elementy szkoleniowe służyć mają ponadto podniesieniu kompetencji w zakresie korzystania z zasobów edukacyjnych dla przyszłych przedsiębiorców (np. Akademia PARP).
„Moje finanse i transakcje w sieci” (12 godzin dydaktycznych):Moduł „Moje finanse i transakcje w sieci” przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcieliby nauczyć się załatwiać skutecznie sprawy prywatne, biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił wykorzystując sieć zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji m.in. wnioskując o zaświadczenia, świadczenia czy też występując o dowód osobisty - wszystko w sposób elektroniczny, szybko i bezpiecznie.
„Działam w sieciach społecznościowych” (12 godzin dydaktycznych:
Moduł „Działam w sieciach społecznościowych” przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać filozofię i sposób funkcjonowania sieci społecznościowych oraz wykorzystać je w działalności na rzecz swojej społeczności lokalnej lub prywatnie. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie sieci społecznościach, w tym m.in nauczą się nawiązywać i kontynuować swoje znajomości, kształtować swój wizerunek, wykorzystywać i dzielić się swą twórczością oraz korzystać z cudzej ze szczególnym uwzględnieniem regulacji prawa autorskiego, współdziałać z innymi. Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
„Tworzę własną stronę internetową (blog)” (12 godzin dydaktycznych):
Moduł „Tworzę własną stronę internetową z wykorzystaniem popularnych kreatorów” przeznaczony jest dla osób, które chciałyby mieć swoje miejsce w sieci w postaci własnej strony internetowej lub blogu. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą podstawowe umiejętności pozwalające im stworzyć takie miejsce, zarządzać nim, opracowywać i dodawać do niego treści (słowne, graficzne, muzyczne, filmowe), z uwzględnieniem ich ochrony na gruncie prawa autorskiego, monitorować wykorzystując mechanizmy analityki internetowej, rozpowszechniać oraz zrozumieć, jakie sprawy formalne trzeba załatwić. Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
„Rolnik w sieci” (12 godzin dydaktycznych):
Moduł „Rolnik w sieci” przeznaczony jest przede wszystkim dla rolników, którzy na szkoleniu dowiedzą się gdzie i jakie przydatne informacje, aplikacje i e-usługi mogą znaleźć w sieci, jak z nich bezpiecznie korzystać, jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki bankowej czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi (np. farmer.pl, gospodarz.pl, topagrar.pl, ppr.pl, tygodnik-rolniczy.pl, wrp.pl, gieldarolna.pl), dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych (np. rolnik-forum.pl, fpr.com.pl) oraz portalami meteorologicznymi (np. pogodynka.pl, agropogoda.pl). Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu (geoportal.gov.pl), rozliczeń podatkowych online (e-płatności i e-deklaracje), usług online dla ubezpieczonych w KRUS (portal eKRUS.gov.pl), usług Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (ksow.pl), ARiMR, ARR/ANR/ODR – docelowo KOWR oraz GIW/GIS/PIORIN/GIJHARS – docelowo PIBŻ.
„Kultura w sieci” (12 godzin dydaktycznych):
Moduł „Kultura w sieci” przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się gdzie w internecie szukać ciekawych i przydatnych zasobów szeroko pojętej kultury i zasobów edukacyjnych z legalnych źródeł oraz jak wykorzystywać je do nauki lub własnej twórczości. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z ogólnodostępnymi portalami prezentującymi dorobek polskiej kultury (Ninateka – Filmoteka Narodowa, Polona, Encyklopedia Teatru Polskiego, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina). Poznają praktyczne podstawy prawa autorskiego, niezbędne do korzystania z kultury w sieci i zdobędą umiejętność wyszukiwania legalnych źródeł kultury, w tym korzystania z Bazy Legalnych Źródeł. Uczestnicy dowiedzą się jak odtworzyć historię własnej rodziny, miejscowości czy regionu bazując na informacjach z sieci i jak stworzyć drzewo genealogiczne.
3. Informacje dotyczące grup szkoleniowych:
a) Liczebność każdej grupy szkoleniowej – 12 osób
b) Czas realizacji scenariusza w jednym module – 12 godzin dydaktycznych
c) Liczba planowanych spotkań w ramach jednego modułu – 3 spotkania (3 dni)
d) Czas trwania jednego spotkania: 3 godziny zegarowe (4 x 45 minut plus 15 minut przerwy)
e) Liczba modułów do przeprowadzenia: 7 modułów
f) Liczba grup do przeszkolenia: 23 grupy (średnio 3-4 grupy w każdym module)
g) Liczba godzin do zrealizowania w ramach całego projektu: 276 godzin dydaktycznych.
h) Forma realizacji zajęć: zajęcia stacjonarne i e-learningowe, grupowe z elementami indywidualnego toku nauczania.
i) Metody dydaktyczne wykorzystane w czasie realizacji zajęć: słowna, oglądowa, ćwiczeniowa, wykład i prezentacja.
4. Wymagania dotyczące instruktora:
A. METODYCZNE:
a) Umiejętność budowania relacji z uczestnikami szkolenia i między nimi.
b) Umiejętność dostosowania metod szkolenia do potrzeb uczestników grupy.
c) Wykorzystania scenariuszy szkoleń w procesie dydaktycznym.
d) Umiejętność motywowania uczestników.
B. TECHNICZNE:
a) Umiejętność obsługi komputera, urządzeń peryferyjnych (drukarka, rzutnik itp.) oraz
b) urządzeń mobilnych (laptopy, tablety, smartfony).
c) Umiejętność korzystania z internetu.
d) Umiejętność korzystania z informacji i z danych w internecie.
e) Umiejętność komunikacji z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
f) Umiejętność tworzenia treści cyfrowych.
g) Umiejętność ochrony urządzeń, treści cyfrowych oraz danych osobowych.
h) Umiejętność rozwiązywania problemów technicznych.
C. DOŚWIADCZENIE:
a) Udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu lekcji, zajęć, szkoleń lub warsztatów w wymiarze minimum 50 godzin szkoleniowych w ciągu ostatnich 3 lat.
D. SPRZĘTOWE:
b) Instruktor powinien posiadać własny laptop lub inny sprzęt, za pomocą którego będzie prowadził szkolenie.
c) Zamawiający do przeprowadzenia zajęć udostępni rzutnik i salę.
5. Zakres obowiązków Wykonawcy zamówienia:
Instruktor w ramach każdego szkolenia zobowiązany jest do:
1) Przeprowadzenia szkolenia na podstawie scenariuszy szkoleniowych oraz materiałów dydaktycznych dostarczonych przez Zamawiającego.
2) Przeprowadzenia szkolenia zgodnie z profilem grupy, w formie teoretyczno-praktycznej (wykłady, warsztaty praktyczne, prezentacje, dyskusje).
3) Zapewnienia wszelkich materiałów (ćwiczenia dla grupy, papierowe wersje zadań do wykonania itp.) w liczbie niezbędnej do prawidłowego przeprowadzenia szkolenia (sprzęt komputerowy do prowadzenia zajęć zapewnia Zamawiający)
4) Przeprowadzenia wśród uczestników szkoleń wstępnego testu kompetencji (na początku szkolenia) i ankiety ewaluacyjnej (na zakończenie szkolenia)- ankiety będą w trybie online, przygotowane zostały przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa, link przekazany zostanie po wybraniu Wykonawcy.
5) Prowadzenia zajęć zgodnie z harmonogramem szkolenia ustalonym wspólnie z Zamawiającym
6) Prowadzenia dokumentacji na wzorach dostarczonych przez Zamawiającego, w tym dokumentowania zajęć (listy obecności, tematyka zajęć, zdjęcia);
7) Zebrania podpisów pod listami obecności i potwierdzenia odebrania materiałów szkoleniowych.
8) Przekazanie uczestnikom szkolenia dokumenty potwierdzające ich ukończenie (certyfikaty).
9) Przekazywania w formie telefonicznej lub e-mail, niezwłocznie informacji o każdym Uczestniku, który opuszcza spotkania lub posiada innego rodzaju zaległości.
10) Przekazania, w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia dokumentacji rozliczającej szkolenie
w tym dokumentów potwierdzających ich odbycie (listy obecności, tematyka zajęć, zdjęcia itp.)
11) Wykonywania dodatkowych czynności związanych z prowadzeniem zajęć:
a) Rozprowadzania wśród uczestników projektu materiałów projektowych przekazanych przez Zamawiającego,
b) Zebrania od uczestników projektu dokumentów uprawniających do uczestnictwa w zajęciach (w tym zaświadczenia i oświadczenia),
12) Dojazd na zajęcia w różne regiony gminy (wszelkie koszty dojazdu ponosi wyłącznie instruktor).
13) Przygotowania programu szkolenia, ścisłego przestrzegania godzin zajęć, terminów, a w przypadku niemożności odbycia zajęć instruktor zobowiązuje się powiadomić Zamawiającego na co najmniej 3 dni przed planowanym terminem zajęć o przyczynach nieobecności.
14) Instruktor ma obowiązek przestrzegania zasad równościowych podczas realizacji zamówienia, ze szczególnym uwzględnieniem przekazu równych szans kobiet i mężczyzn, informowania uczestników zajęć o współfinansowaniu projektu ze środków Funduszy Europejskich oraz do umieszczania na wszystkich materiałach logotypów i informacji o współfinansowaniu.
II. Miejsce realizacji szkoleń.
Zajęcia będą się odbywały na terenie jednostek oświatowych miasta Rydułtowy: w szkołach podstawowych oraz przedszkolach.
Termin realizacji szkoleń:
Okres przeprowadzania szkoleń: od 21 czerwca do 22 października 2021 r. Dokładne terminy i godziny szkoleń będą ustalane indywidualnie (po zrekrutowaniu uczestników) w porozumieniu z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega, że szkolenia mogą się odbywać od poniedziałku do piątku. Dni i godziny realizacji zajęć uzależnione będą również od deklaracji zrekrutowanej grupy.
Wymagania dotyczące oferentów.O zamówienie mogą ubiegać się osoby, które:
- Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
- Z instruktorem zostanie zawarta umowa. Każdego 1. dnia miesiąca instruktor wystawi rachunek za zrealizowane godziny szkoleń. Przelew nastąpi 10 dnia miesiąca, w którym złożono rachunek za godziny przepracowane w miesiącu poprzednim.
VI. Przygotowanie ofert.
- Ofertę sporządza się czytelnie w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności, zgodnie z załączonym formularzem ofertowym.
- Każdy instruktor może złożyć tylko jedna ofertę.
Ewentualne poprawki winny być naniesione czytelnie oraz podpisane przez instruktora.
- Koszty przygotowania i złożenia oferty ponosi oferent.
- Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych – na poszczególne moduły
- Oferta niekompletna, która nie będzie zawierała wszystkich wymaganych dokumentów nie będzie rozpatrywana i nie będzie podlegała ocenie. Oferty niekompletne, niepodpisane podlegają odrzuceniu.
VII. Dokumenty składające się na ofertę.
Oferta powinna zawierać:
- wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1;
- potwierdzenie kwalifikacji i doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia – załącznik nr 2,
- dokument stwierdzający wpis do rejestru / ewidencji firm prowadzących działalność gospodarczą;
- oświadczenie RODO – załącznik nr 3
VIII. Termin i miejsce składania ofert
Oferty należy składać osobiście lub pocztą na adres Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Rydułtowach ul. Raciborska 369, 44-280 Rydułtowy do dnia 10.06.2021 r. do godziny 8.00. Oferty należy składać w kopertach opisanych: „Prowadzenie szkoleń – rozwiajmy kompetencje cyfrowe”. Oferty można składać również drogą mailową na adres: mzopo@op.pl (skan dokumentów z podpisem oferenta i pieczątką). W tytule maila proszę wpisać „Prowadzenie szkoleń – rozwiajmy kompetencje cyfrowe”.
IX. Kryteria wyboru ofert.
Maksymalna ilość przyznanych punktów dla złożonej oferty: 100
- Cena, tj. wartość oferty stanowi 100% punktów. Najwyżej punktowana jest oferta najtańsza.
Oferta powinna zawierać cenę brutto za 1 godzinę szkolenia, wyrażoną w złotych polskich. Podana w ofercie cena powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia (podatki, składki z tytułu ubezpieczeń społecznych, koszty dojazdu do miejsca szkolenia itp.).
X. Okres ważności ofert.
Oferty pozostaną ważne przez okres 30 dni po ostatecznym terminie składania ofert tj. do dnia 10.07.2021 r.
XI. Data i miejsce otwarcia ofert.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 10.06.2021 r. o godzinie 8.30 w siedzibie Zamawiającego
XII. Uprawnieni do udzielania informacji.
Uprawnionymi osobami do bezpośredniego kontaktu z oferentami są: Pani Barbara Gregorek – tel. 32 45 37 525 w godzinach 8.00 – 14.00